9 Mart 2009 Pazartesi

şişko RanaR'dan bir kandil klasiği: sütlü un helvası!

annemdeydim dün akşam. şahane helvasından yaptı ve bana da öğretti. bizde klasiktir, hep sütle yapılır un helvası. başka türlüsü yenmez, sevilmez. ben de bayılırım, hepimiz bayılırız. benim pisboğazlığıma annemin gelenekleri kuşaktan kuşağa aktarma heyecanı da karışınca, helva tarifini kapmış bulundum, paylaşayım bu tarifsiz lezzeti istedim, oh yeeeaaa bebeyim! lakin foto yok, çünkü hepsini yedim sölemesi ayıp. siz de yapın, görün allah allaah!

malzemeler:
-bir litrelik sütten bir bardak alınacak, kalan kullanılacak
-25 kaşık toz şeker
-15 kaşık un
-hayvan kadar tereyağı

yapılışı:
öncelikle bir kapta sütlen şekeri kaynatın. sonra tereyağını eritin, içine unu katın, kavurun. un böle bi gıyır gıyır olduğunda, fışır fışır ses çıkartıp kaynar gibi görünüp de durulduğunda, sütlü şekerli karışımı ekleyin. ama önce bi ponçik ekleyin, kuduz gibi sıçrıyor baloncuklar, sonra bu kuduzluk durulunca geri kalan sütü gönül rahatlığıynan ekleyin. karıştırın bayağı bir.. sonra katılaşınca ateşi kapatın. helvanın üzerine azcık toz şeker serpin ve bi el havlusu kapatın. ama havlu helvaya değmesin ve temiz olsun, yoksa iğrenç bişi bu. sonra da tencerenin kapağını kapatın, dinlensin. o kadar işte.. yemeden önce tarçın ekin bolcana. 
yaa.. işte bu da böyle birşey işte!

2 yorum:

sen dedi ki...

lezzet ustasında tarifeler :) yemek kitabı yazsan fena olmaz.

RanaR dedi ki...

ahahaah tabiy yaa! lezzet ustası! öyle böyle değil! ahahah