30 Ocak 2012 Pazartesi

sabit mürekkep

günün uyanışına mütevazice asarken şapkamı
merak ediyorum,
dünyada görebilmiş olduğum bir ruh var mıdır,
tasarlı umut ışıklarına sahip olan?
bencilliğini tastamam örten
ya da kişiler değil; olanlar için,
kalbini öylece şehit veren?
merak ediyorum,
ya yarın denen şey, sonsuzlukla damgalanmış olsaydı?
ve yine yazılmamış bir gün,
üzerinde "kaçınılmaz" etiketi olan bir dosya içinde,
karanlık ve nemli bir kozmik bodrumda istiflenmiş olsaydı?
ya görünülmez olan her şey,
muhteşem ışınları geçmişi değil; geleceği toplayan
yıldızların ardında biriktirilseydi?
merak ediyorum,
tüm attığımız adımlar,
kibirden doğmuş olsalar ya da olmasalar da
zarifçe, güvendiğimiz silahları alarak,
bizi kendi durduğumuz yöne itip,
seve seve görmezden geldiğimiz her şeyin içinden mi geçerler?
merak ediyorum
yoksa sonsuzluk kader,
geçmiş sabit,
ve şimdi isimsiz midir?


*şiir ryan favata'nındır. kötü çeviri benim suçumdur. özür dilerim.








Hiç yorum yok: